Falkenbergs FF Gekås Minicup 2021

Arrangerande Förening: Falkenbergs FF

Tävlingens namn: Falkenbergs FF Gekås Ullared Minicup 2021
Tävlingens startdatum 2021-05-14
Tävlingens slutdatum 2021-05-16
Aktuella kategorier: Pojk 13-14år,Pojk 10-12år
Aktuell åldersgrupp för flickor/damer:
Aktuell åldersgrupp för pojkar/herrar: 11,13
Aktuella spelformer: 7v7, 3 perioder,9v9, 3 perioder Speltid minuter/period i spelformen 3v3:
Speltid minuter/period i spelformen 5v5:
Speltid minuter/period i spelformen 7v7: 3x10 min pausvila 3 min Speltid minuter/period i spelformen 9v9: 3x13 min pausvila 3 min Speltid minuter/halvlek i spelformen 11v11:
Aktuell tävlingsform: Cup
Antal lag, totalt, som kan delta: 96
Beskriv kort tävlingens upplägg, organisation och genomförande vid förändring från föregående år: Inbjudan:

Falkenbergs FF Gekås Ullared Minicupen 14 maj – 16 maj 2021 Samtliga matcher spelas på naturgräsplaner och konstgräsplaner.
Kristineslätts Idrottsplats samt Falkenbergs Idrottsplats
Falkenbergs FF ser gärna att varje ledare bär sitt utbildningsdokument i Fair play/ungdomsfotboll, i det fall det finns och att distriktsförbundet ställt krav på sådan utbildning, synligt under hela turneringen.
Vi följer Svenska Fotbollsförbundets och Hallands Fotbollsförbunds riktlinjer för barn- och ungdomsfotboll samt fotbollens spela, lek och lär.
Minicupen tillåter inga åldersdispenser och samtliga spelare i laget ska tillhöra föreningen de representerar.
Grupper:
Pojkar 13 år födda 2008 eller senare samt 2010 eller senare.
Pojkar 11 år födda 2010 eller senare.
Max 2 lag per förening.
Anmälningsavgift:
Kategori 1 – för lag med boende på skola via FFF:s regi 1 500 kr/lag Kategori 2 – ICKE övernattande lag 2 500 kr/lag
Deltagaravgift: Logi & Mat – boende på skola 1 000 kr/deltagare
Extra Natt avgift Logi & Mat – boende på skola 200 kr/deltagare                                                                                
MINICUPEN TÄVLINGSINFORMATION
ARRANGÖR: Falkenbergs FF
fff@falkenbergsff.se
Falcon Alkoholfri Arena
Kristineslättsallén 3, 311 46 Falkenberg
0346 - 59333
INVIGNING: Falcon Arena 10:00
Lagen samlas klockan 09.45 vid respektive lagskylt på Falcon Arena Inmarsch till musik där lagen till publikens jubel, ställer upp sig bakom respektive föreningsskylt inne på A-plan.  
FUNKTIONÄRER: Tävlingsledning och funktionärer finns i sekretariattält mitt på området samt matchvärdar ute på planerna.
SERVERING:
Kaffe, läsk, korv, hamburgare, frallor och godisförsäljning finns i serveringstält på idrottsplatsen fredag, lördag och söndag. Kioskförsäljning finns också på respektive förläggning fredag och lördag.
SJUKVÅRD: Sjukvårdspersonal finns tillgänglig hela helgen.
OMKLÄDNINGSRUM: Varje lag är tilldelat ett omklädningsrum som ni delar med 4 - 5 andra lag.
SPELARFÖRTECKNING OCH RESULTATRAPPORTERING: Spelarförteckning finns på CuMap. Det går också bra att lämna in en spelarförteckning till sekretariatet på idrottsplatsen när ni anländer.
Resultaten kommer endast kunna följas för P13 klassen på grund av SvFF:s nya regelverk från 2017.
PRISER: Alla lag kommer få ett pris som bevis på sitt deltagande i Minicupen. I åldersklass P13 kommer pokaler till vinnande lag delas ut.
SPELAVBROTT PÅ GRUND AV ÅSKA:
Avbryts matcherna på grund av åska är uppehållet 30 minuter, fortsätter åskan håller vi ytterligare 30 minuter. Därefter kommer beslut om fortsättningen och nya tider att annonseras på anslagstavlan på IP.
FÖRLÄGGNINGEN: Vid ankomst till förläggning får ni kvittera ut passerkort samt lagkuvert. Vid ankomst ber vi er fylla i förteckning på övernattande deltagare, även telefonnummer till ansvarig ledare ska finnas med. Förteckning över övernattande deltagare skall lämnas in till förläggning. Förläggningarna är försedda med automatiskt brandlarm och nödströmsförsörjda nödutgångsskyltar. Det finns fasta brandposter. Använd aldrig nödutgångarna för in- och/eller utpassering utan att nöden så kräver, samt får inte nödutgångarna blockeras. Belysning i korridorer och utrymningsvägar ska hållas tända nattetid. När ni installerat er i salen rekommenderar vi att ni tar alla i truppen och använder den utrymningsväg som gäller för ert lag och allmänt bekantar er med förläggningen. Minst en ledare skall sova med laget. Respektera tillåtet antal personer per sovsal. Antal spelare och ledare får inte överstiga antal sovplatser klassrum.
Ni erhåller också deltagarband som ska bäras synligt på armen.
Ledare erbjuds duschar på förläggning idrottshall.
Spelarna klär om och duschar alltid på idrottsplats.
MÅLTIDER: Alla lag som bor på förläggning äter sina måltider på skolor.

TURNERINGSREGLER: Vi följer SvFF:s regler för barn- och ungdomsfotboll.
Falkenbergs FF ser gärna att varje ledare bär sitt utbildningsdokument i Fair play/ungdomsfotboll, i det fall det finns och att distriktsförbundet ställt krav på sådan utbildning, synligt under hela turneringen P 11 Enligt SVFF spelregler 7-manna Matchtid 3 x 10 minuter och pausvilan är 3 minuter.
P 13 Enligt SVFF spelregler 9-manna Matchtid 3 x 13 minuter och pausvilan är 3 minuter.
Vid oavgjort resultat i kval - slutspelsmatch avgörs detta direkt genom straffläggning (bäst av fem) Matcherna döms av utbildade domare.
Utvisad spelare får inte spela mer i matchen och är avstängd nästkommande match. Grov förseelse behandlas av tävlingsledningen och kan innebära att man stängs av ytterligare någon match. Spelare äger endast rätt att representera samma förening/lag under turneringen. Brott mot denna regel innebär att felande spelare och det lag han senast representerade utesluts ur turneringen. Det lagets matcher räknas som W.O.
Ledare får INTE uppehålla sig vid eller bakom mål, utan skall hålla sig vid mittlinjen på respektive sida av planen tillsammans med avbytarna.
För allas trivsel uppmanar vi er att be era supportrar att vara på "er" sida av planen.
Varje lag skall hålla med en linjedomare vid varje match.
Har båda lagen samma tröjfärg, skall det lag som står som bortalag byta tröjor. Sekretariatet tillhandahåller västar om reservställ saknas.
Lagen skall vara omklädda och klara för spel vid planen senast 10 minuter före utsatt matchtid. Lagen håller sig själva med bollar till uppvärmning.
Laget som står som hemmalag har avsparken i 1: a halvlek.
Lag som inte fullföljer eller uteblir från turneringen kommer att rapporteras till Hallands Fotbollförbund.
Inga matcher avgörs via förlängning
Namn på kontaktperson: Phia Rosgardt
E-post adress kontaktperson: fff@falkenbergsff.se Kontaktpersons telefon-, el. mobilnummer: 0346-59333 Tävlingsjury, ange 3 namn som ingår i tävlingsjuryn: Anders Kristiansson Jimmy Sibelius Mattias Larsson Intyg om föreningens ansvar vid arrangemang: Föreningen är medveten om ansvaret vid arrangemang av egen tävling